Z początkiem października
w Starostwie Powiatowym w Częstochowie odbyło się spotkanie z Konradem Zymkiem
- wykonawcą dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy wydzielanych w
ramach postępowania scaleniowego, dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych
wraz z odwodnieniem oraz przepustów na obiekcie Lubojna, Lubojenka gmina
Mykanów.
W spotkaniu tym
uczestniczyli Krzysztof Smela - Starosta Częstochowski, Małgorzata Kuk -
Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa Starostwa
Powiatowego w Częstochowie, Joanna Drobina – Inspektor w Wydziale GN prowadząca
merytorycznie sprawy z zakresu scaleń gruntów, Andrzej Przybylski – Konsultant
projektu scalenia, Dariusz Pomada - Wójt Gminy Mykanów, przedstawiciele gminy,
radni gminy
i sołtysi wsi Lubojna i Lubojenka.
Spotkanie miało na celu omówienie
prac związanych z zagospodarowaniem poscaleniowym gruntów, przede wszystkim
wskazanie potrzeb i wymagań w zakresie technologii przebudowy dróg, które
powinny zostać ujęte w projekcie i kosztorysie.
Przedmiotowe prace
prowadzone są w zakresie operacji typu „Scalanie gruntów” realizowanej w ramach
poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i
dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów
Wiejskich na lata 2014-2020.