Powiat Częstochowski organizuje konferencję "Wieś
wielofunkcyjna szansą na rozwój lokalnej społeczności", która odbędzie się
w dniach 7-8 października 2022 w OW Orle Gniazdo w Hucisku (powiat
zawierciański).
W dwudniowej konferencji może wziąć udział 120 osób
będących sołtysami, samorządowcami oraz przedstawicielami i członkami
organizacji pozarządowych i Lokalnych Grup Działania, zamieszkujących obszary
wiejskie powiatu częstochowskiego.
Rekrutacja uczestników odbywa się w dniach: 14.09.2022 -
28.09.2022.
Wypełnione formularze zgłoszeniowe należy złożyć w wersji papierowej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Częstochowie pok. 205 lub u Partnera operacji: Stowarzyszenie "Razem na wyżyny" - decyduje kolejność wpływu.
Szczegółowy program:
I dzień
do godz. 10:00 przyjazd uczestników;
10:15 – 10:30 rozpoczęcie konferencji;
10:30 - 12:00 - wykład 2h - wykładowca I,
temat: „Inteligentne wioski - wsparcie oddolnych
inicjatyw i narzędzi wykorzystujących nowoczesne metody i technologie, które
służą poprawie jakości i poziomu życia mieszkańców obszarów wiejskich, w tym
poprawie konkurencyjności terenów wiejskich, promujących ideę smart village”;
12:00 - 12:15 - przerwa kawowa;
12:15 - 13:45 - wykład 2h – wykładowca II,
temat: „Rozwój współpracy na obszarach wiejskich w
wymiarze produkcyjnym, usługowym i społecznym przez dążenie do wdrożenia
formuły „wsi wielofunkcyjnej”, która rozwija się nie tylko w sektorze
rolniczym, ale także przez rozwój innych gałęzi lokalnej gospodarki z
zachowaniem zasad proekologicznych oraz sprzyja zauważalnemu podwyższeniu
jakości życia mieszkańców”;
14:00 - 15:00 - obiad i zakwaterowanie;
15:30 - 17:00 - wykład 2h – wykładowca I,
temat: „Planowanie i wdrażanie rozwoju lokalnego wśród
liderów obszarów wiejskich oraz pracowników lub członków LGD”;
17:00 - 17:15 - przerwa kawowa;
17:15 - 18:45 -
wykład 2h – wykładowca II,
tematyka: „Planowanie rozwoju lokalnego z uwzględnieniem
potencjału ekonomicznego, społecznego i środowiskowego danego obszaru”;
19:00 – kolacja.
II dzień
8:00 - 9:00 – śniadanie;
9:00 - 10:30 -
wykład 2h – wykładowca I,
temat: „Działalność rad sołeckich i kół gospodyń
wiejskich jako szansa na wykorzystanie potencjału lokalnej społeczności”;
10:30 - 10:45 - przerwa kawowa;
10:45 - 12:15 - wykład 2h,
temat: „Poprawa dostępu do infrastruktury publicznej w
celu wzmocnienia przewag danego obszaru, wyrównywania szans rozwojowych
wszystkich mieszkańców oraz dywersyfikacji zatrudnienia na obszarach wiejskich”
– wykładowca II;
12:15 - 12:30 - przerwa kawowa;
12:30 - 14:00 - wykład 2h – wykładowca I,
temat: „Identyfikacja potencjału lokalnych społeczności w
kierunku tworzenia strategii promocji produktu lokalnego”;
14:00 - obiad i wykwaterowanie.
Udział w konferencji jest bezpłatny, zapewniamy przejazd
(dla ograniczonej liczby osób), zakwaterowanie i wyżywienie.
Formularz zgłoszeniowy jest dostępny poniżej.
Kontakt i odpowiedzi na pytania pod adresem e-mail:
konrad.kokoszka@czestochowa.powiat.pl